sâmbătă, 17 ianuarie 2015

Motoare



  • MOTORUL OTTO



Nikolaus Otto

Nikolaus August Otto (n. 14 iunie 1832Holzhausen an der HaideNassau; d. 26 ianuarie 1891Köln) a fost un inventatorgerman, născut în Ducatul Nassau. A locuit în Franța unde s-a interesat de mașinile cu gaz ale inginerului francez Etienne Lenoir.
Otto a fost inventatorul primului motor cu combustie internă care ardea în mod eficient combustibilul direct într-o cameră cilindrică cu piston mobil, mișcarea efectuându-se de-a lungul generatoarei cilindrului. Deși fuseseră inventate și alte motoare cu combustie internă (de exemplu, de către Etienne Lenoir), acestea nu s-au bazat pe patru timpi separați. Conceptul de patru timpi este posibil să fi fost deja discutat la data invenției lui Otto, dar el a fost primul care l-a pus în practică.
CICLUL OTTO
Motorul Otto a fost conceput ca un motor staționar; acțiunea motorului constă într-o mișcare în sus sau jos a unui piston într-un cilindru. Otto l-a vândut doar ca pe un motor staționar.
Utilizat mai târziu drept motor de automobil, într-o formă adaptată, sunt implicați patru timpi sus-jos:
  1. Admisie descendentă - cărbune, gaz și aer intră în camera pistonului
  2. Compresie adiabatică în sens ascendent - pistonul comprimă amestecul
  3. Ardere și destindere adiabatică descendentă - amestecul de combustibile se aprinde printr-o scânteie electrică și arde
  4. Evacuarea ascendentă – degajă gazele de eșapament din camera pistonului.

  • MOTORUL   DIESEL




 Rudolf Diesel 

Numele motorului a fost dat după inginerul german Rudolf Diesel, care l-a inventat în 1892 şi l-a patentat pe 23 februarie 1893. Intenţia lui Diesel a fost ca motorul său să utilizeze o varitate largă de combustibili inclusiv praful de cărbune. Diesel şi-a prezentat invenţia funcţionând în 1900 la Expoziţia Universală (World's Fair) utilizănd ulei de alune (vezi biodiesel).

CICLUL DIESEL

Motorul diesel este un motor cu combustie internă; mai exact este un motor cu aprindere prin compresie, în care combustibilul se detonează doar prin temperatura ridicată creată de comprimarea amestecului aer-carburant, şi nu prin utilizarea unui dispozitiv auxiliar, aşa cum ar fi bujia în cazul motorului pe benzină.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu